Loading...
Data Talks Custom2018-09-14T08:49:27+00:00

En lösning för alla era behov

Ibland räcker det inte med en standardlösning. Ni kanske har mer avancerade dataset ni behöver analysera parallellt med att ni behöver Marketing Automation och Analytics i en lösning. Med Data Talks Custom bygger vi en anpassad lösning med byggstenar från vår Data Talks Pro-lösning. Det betyder att du kan komma igång inom dagar, inte månader. Fördelarna är desamma – Ni kan skapa värde och tillväxt genom data. Digital lead-generering och datadriven marknadsföring och försäljning leder till högre tillväxt och är en stor konkurrensfördel. Låt oss förklara varför detta är ett ämne för högsta ledningen och hur du snabbt kan se tydliga resultat.

Ändrade köpbeteenden påverkar alla branscher

Oavsett om du säljer till B2B eller B2C, inköpsbeteenden har förändrats drastiskt. Mer än 85% av alla inköp börjar med en online-sökning eller en social media rekommendation. Dessutom omfattar en majoritet av alla inköp flera digitala kanaler (mobil, web, e-post och sociala medier) och förstås kombinerat med traditionella kanaler. Det nya inköpsbeteendet skapar ett behov av skräddarsydda kundresor över alla beröringspunkter, med olika plattformar som samlar stora mängder kunddata. Förändringen i köpbeteendet innebär att du som säljande företag måste ta ett nytt och integrerat grepp om din marknadsföring och försäljning. 

Bearbeta dina kunder och var relevant – maximera kundens livstidsvärde

Låt ta död på en gammal myt att det inte finns några lojala kunder på den digitala marknaden. Detta är fel – om kunderna inte är lojala beror det på att du inte har gett dem en anledning att vara det. I själva verket, med tanke på mängden data som dina kunder lämnar ifrån sig i alla dina kontaktpunkter, har det aldrig varit lättare att förstå sina kunder – vad de vill, när de vill ha det och i vilken kanal de vill prata med dig. När du får ihop allt detta, konverterar du leads till kunder och kunder till lojala kunder och maximerar kundens livstidsvärde (CLV).

Samla, analysera och agera

Dessa steg upprepas kontinuerligt med bättre resultat över tiden genom ständig optimering. Tack vare SaaS-tekniken är den initiala investeringen för att bli datatriven och att börja arbeta med dessa tre steg relativt liten och lätt att implementera. Belöningen är inte bara exceptionell marknadstillväxt, men också lojalitet som era konkurrenter bara kan drömma om.

happy-partners

För att vara konkurrenskraftig måste du ha ett digitalt sinne och vara datadriven. Traditionell marknadsföring, s.k. outbound marketing, blir snabbt föråldrad och överträffad av inkommande digital marknadsföring, s.k. Inbound marketing, med data i centrum. Det gäller att hänga med. För om du lyckas belönas du med högre MROI, ökad effektivitet i din marknadsföring och ökad försäljning. Om du däremot inte investerar i ny teknik och kapacitet risker ni att hamna efter era konkurrenter med lägre marknadsandelar och lägre försäljning som resultat och att dina kunder går till konkurrenter som är mer relevanta.

How to get started with Marketing Automation

Bli datadriven på riktigt

Utmaningen ligger i att använda all tillgänglig data till sin fördel och att vara datadriven fullt ut. I dagens digitala landskap finns det bara ett sätt att konvertera prospekt till kunder och öka deras CLV – genom att presentera relevanta erbjudanden med relevanta produkter i rätt kanaler vid rätt tidpunkt. Detta uppnår du när du är datadriven. Och kärnan att vara datadriven består av tre steg:

  • Samla
  • Analysera
  • Agera
Blog

Investera i din marknadsföring och försäljning

Det krävs tre steg att vara datadriven: samla in data, analysera det och agera på det. Men var börjar du? Om det görs rätt börjar du med alla tre steg samtidigt. Vårt tillvägagångssätt är att förenkla samla och agera stegen. Data som genereras av kunder hamnar i silor på din webbplats, i dina sociala medier, ditt e-postmarknadsföring och andra kanaler. Att samla allt detta kan snabbt bli ett stort, dyrt, oändligt IT-projekt. Det är därför vi har byggt Data Talk PRO, en SaaS-lösning som förenklar stegen – samla in, analysera och agera på dina kunddata. Våra fördefinierade algoritmer hjälper dig att se vilka åtgärder du bör vidta för att erbjuda dina kunder rätt erbjudande, med rätt produkter, i rätt kanal vid rätt tidpunkt.

Din investering är en månadsavgift baserad på antalet kontakter du behandlar.

Kom igång med Data Talks Custom idag!

Kontakta oss