Loading...
Press2018-11-29T15:50:42+00:00

Nu ska AIK bli svenska mästare även på nätet

– Väljer samarbete med Data Talks för digital utveckling och ökat supporterengagemang 

AIK Fotboll ingår samarbete med Data Talks. Detta genom en digital satsning på marketing automation för att strategiskt utveckla supporterengagemanget. De nyblivna svenska mästarna vill med samarbetet få en bättre bild av supportrarnas intressen och personifiera kommunikationen i syfte att öka försäljningen av biljetter och merchandise, så kallad kringförsäljning.

Efter ett mycket lyckat test under hösten 2018 som visade på värdet av att personifiera dialogen med klubbens supportrar föll valet av leverantör på Data Talks och SALESmanago marketing automation verktyg. Samarbetet startade under vecka 48 och löper tills vidare.

– Vi tar nu ett samlat grepp om den digitala marknadsföringen och ser fram emot fortsatt fina resultat med ökat engagemang och en ökad försäljning. Data Talks erfarenhet inom området sport är en garanti för långsiktig framgång, säger AIK Fotbolls biljett- och marknadschef Fredrik Söderberg.

– Det är mycket roligt att AIK Fotboll, ett av Sveriges starkaste varumärken, valt att samarbeta med oss. Det är ett bevis på att våra erbjudanden inom martech får ett bra gensvar också i sportbranschen. Samarbetet med AIK Fotboll ger oss ytterligare en partner inom fotboll, ett område där vi kommer att fortsätta växa under 2019, säger Data Talks vd Stefan Lavén.

AIK Fotboll Data Talks - marketing automation

Lagardere Sports Ungern blir datadrivna med hjälp av Martech bolaget, Data Talks

Den internationella sport och marknadsbyrå, Lagardere Sports and Entertainment, blir datadrivna med hjälp av det svenska Martech-bolaget, Data Talks. I dagsläget ska de fokuserar på den ungerska marknaden, där Lagardere är driftbolag till Groupama Arena och ansvarar för alla kommersiella rättigheter till fotbollslaget Ferencváros, den största sportklubben i Ungern.

Målet med att bli datadrivna är att förbättra fans engagemanget, öka biljett- och merchandising försäljningen samt att hitta företagspartners. Det kommer uppfyllas genom att implementera en Marketing Automation plattform med hjälp av Data Talks.

Csaba Siklósi, Managing Director på Lagardere Sports Ungern: Vår ambition är att omvandla Groupama Arena och Ferencváros till den mest digitala arenan och klubben i Centraleuropa. För att uppfylla det målet tror vi att Data Talks är en bra partner, både med deras Martech lösningar och experis.  

Stefan Lavén, CEO på Data Talks: Det är med stor glädje som vi välkomnar ett prestigefyllt varumärke från sport och underhållningsindustrin bland våra kunder. Vi ser fram emot att föra martech och sport tillsammans för att öka både supporter service och lönsamheten för arenan och klubben.

Lagardere - Data Talks

Resebolaget byter tyckande mot vetande med dataanalys

19 april, 2018 – Publicerat av cio.idg.se

Digitalchefen Susanne Korsvoll på Unlimited Travel Group försöker hitta överraskande resultat av dataanalyser snabbt. Så ska medarbetarna övertygas om nyttan med analyser. Läs hela artikeln här.

Kom igång och bli datadriven du också

Kontakta oss